Still Alive! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Renate en Sharmaine van Rossum - WaarBenJij.nu Still Alive! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Renate en Sharmaine van Rossum - WaarBenJij.nu

Still Alive!

Door: Sippie

Blijf op de hoogte en volg Renate en Sharmaine

03 Juni 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het is alweer even geleden dat we een verhaal geschreven hebben, we begrepen dat mensen toch wel weer een teken van leven wilde horen (Harry). Dus bij deze... Waar te beginnen de laatste keer dat we geschreven hebben waren we nog in Sri Lanka inmiddels zijn we 5 landen en zo'n 8 maanden verder en hebben we gigantisch veel meegemaakt!! We gaan verder in Singapore waar we minimaal zijn gebleven omdat we het niet zo leuk vonden, na 2 gemiste vluchten zijn we daarna eindelijk met de bus aangekomen in Maleisië waar we redelijk snel het land door zijn gereisd, veel gezien hebben van de jungle en toen we het tijd vonden om wat goeds voor de mensheid te doen, dachten we laten we vrijwilligers werk in een party hostel doen en mensen entertainen en vooral dronken krijgen, daar zijn we immers voor geboren;) Na 2 intense weken partyen zijn we doorgegaan naar Thailand! Waar we ook hier weer gigantisch veel gezien hebben van bijkomen/ en heel veel strand en duiken op de eilanden in het zuiden tot nog meer feesten in het noorden, waar we een van onze hoogte punten van onze reis hebben meegemaakt, het Loy Krathong festival in Chiang Mai. Dit is 1 keer per jaar en 3 dagen lang worden er elke dag 100'den lantaarns opgestoken wat je echt kippenvel bezorgd! Aangezien we Thailand iets te leuk vonden liep ons visum af en ja wat doe je dan, een paar dagen terug naar Sri Lanka! Waar we weer mooie avonturen beleefd hebben en toen hoppa weer terug naar Bangkok voor nog wat avonturen, wat een heerlijk complete chaos was dat toch! En we gaan weer door, op naar de Filipijnen waar onze eerste indrukken in de stad Manilla niet heel erg positief was maakte de rest van het land het compleet goed! De mooiste stranden hebben we toch wel hier gezien. We hebben gezwommen met walvishaaien en gedoken in 2e wereldoorlog wrak schepen! En daarbij hebben we ook nog in het armoedigste hostel ooit geslapen maar ook dat kunnen we aan, wat zijn we toch een top team samen! Na ons Filipijnen avontuur was het tijd voor weer de westerse wereld in Nieuw Zeeland! Na aankomst in Auckland zijn we nooit meer weggegaan, op 1 uitstapje na wat niet tot een heel groot succes uitliep aangezien we met onze Campervan op kerst avond een redelijk ziek ongeluk kregen! Geen auto en in the middle of nowhere, gelukkig was de politie zo aardig om ons naar een camping te brengen waar we een van de beste kerst ooit hebben gehad! Eenmaal weer terug in Auckland was het tijd voor serieuze zaken, bankrekening open en werk zoeken, na een 1 uur rondlopen hadden we toch de perfecte baan gevonden! We zijn baristas in een coffeeshop/bar. Heerlijk, we werken met de meest geweldige mensen en zelfs de koffies gaan aardig lekker. Picollo, flat white of een almond cappuccino alles kan! Hier hebben we voor 5 maanden met super veel plezier gewerkt maar het is nu toch echt tijd om onze Aucklandse familie te verlaten en nieuwe reisavonturen beleven in de rest van Nieuw Zeeland!!! Vanaf volgende week gaan we een nieuwe poging aan met een mini campervan en gaan we voor een paar weken het noorder eiland rondtoeren! Nou dit was een korte samenvatting van onze reis, voor meer details sturen we jullie door naar Adrie en Rien van Rossum of Anneke en Harry van Cooten! Dikke groetjes van de beste travel buddies ooit!!!

• 03 Juni 2017 - 12:18

Lizzzz:

EN NU SNEL TERUG KOMEN JULLIE!!
    Oke grapje, heeerlijk genieten van het reizen. Jullie hebben t verdiend na al dat harde werken! Trots op jullie buddies! Xxxxxx